4 główne kanały pozyskiwania ruchu dla sklepu internetowego

Dynamicznie rozwijająca się technologia powoduje, że jesteśmy "atakowani" coraz to nowymi narzędziami marketingowymi, które mają za cel zwiększyć sprzedaż. Analizując jednak polskie e-commerce można dojść do wniosku, że przez ostatnie 5 lat nic się nie zmieniło, a wartości procentowe poszczególnych źródeł w różnych sklepach są siebie bardzo zbliżone.
Wyniki organiczne
Darmowy ruch z SEO to zdecydowany lider pod względem pozyskiwania ruchu do sklepów internetowych. Tak zwane pozycjonowanie, czyli SEO robione z głową sprawia, że systematycznie zwiększa się ilość ruchu na Twoim sklepie. Co najważniejsze, SEO to stabilny kanał (chyba, że robisz black hat seo!).
Google Ads
Być może działasz w bardzo konkurencyjnej branży lub też startujesz ze sklepem i na wyniki SEO trzeba będzie poczekać. W takim przypadku możesz wykupić reklamy płatne w wyszukiwarce korzystając z Google Ads. Google Ads to prawdziwy kombajn za pomocą, którego wykupisz reklamy również na Youtube czy też w Gmailu. Jeśli działasz międzynarodowo to zastanów się nad kampanią w wyszukiwarce Bing - znacznie popularniejszą w innych krajach niż w Polsce.
Facebook i Instagram
Musisz wiedzieć, że serwisy społecznościowe działają fajnie wizerunkowo. Ale na sprzedaż przekładają się bardzo słabo. Aby pozyskać użytkowników na swoją stronę warto wykupić reklamy płatne na Facebooku (lub Instagramie jeśli prowadzisz tam działania). Reklamy FB są znacznie tańsze od tych w Google Ads, a niektórych branżach osiągają bardzo dobre rezultaty.
Email marketing
Koniecznie musisz umieścić na sklepie zapis na newsletter i zaoferować klientom procent rabatu za zapis. Dzięki temu Twoja baza mailingowa będzie rosnąć i z czasem po wysłaniu newslettera będziesz generował coraz to większy ruch do sklepu. Według badań to ruch z newslettera posiada najlepszy poziom konwersji.
![]() Kocham to!
297
|
![]() Śmieszne
222
|
![]() Wow
237
|
![]() Smutny
211
|
![]() Zły
203
|