Najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce

Trudno sobie dzisiaj wyobrazić życie bez mediów społecznościowych. Na 85% osób, które nad Wisłą korzystają z Internetu, aż 68,5% loguje się do social mediów. Jakie są najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce? Które wybrać dla swojego biznesu? Podpowiadamy.

Jakie są portale społecznościowe w Polsce?

Najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce są zbliżone do tych występujących w innych zakątkach globu. Oto portale społecznościowe, o których powinieneś wiedzieć.

Facebook

„Jeśli nie ma cię na Facebooku, to nie istniejesz” – taka maksyma królowała jeszcze 10 lat temu, ale można zauważyć, że ten trend się zmienia. Dziś to medium, szczególnie dla pokolenia Z, stało się „boomerskie”. Odzwierciedla to m. in. fakt, że na portalu najbardziej aktywne są osoby powyżej 35 roku życia. Przeciętnie użytkownik lajkuje raz dziennie i zamieszcza 3 komentarze w miesiącu. Najlepszą porą na pisanie są wtorki ok. godziny 20.00.

Niezwykle popularną aplikacją Facebooka jest Messenger, czyli komunikator internetowy umożliwiający wysyłanie wiadomości, filmów, zdjęć. Jego możliwości są ciągle ulepszane, a wszystko odbywa się bez opłat.

YouTube

Portal YouTube przyciąga użytkowników możliwością znalezienia piosenek, filmów, przepisów i wielu innych materiałów poradnikowych i instruktażowych. To także świetny sposób dotarcia do klientów ze swoją reklamą, ponieważ w tym kanale jest szansa, by zobaczyło ją niemal 73% internautów. Osób, które zaistniały dzięki YouTubowi jest co niemiara. Dzisiaj królem polskiego zestawienia jest niejaki Blowek z 4,79 mln subskrypcji.

Instagram

Co piątym użytkownikiem Instagrama jest kobieta między 18. a 24. rokiem życia i to właśnie pań na tym portalu jest więcej – stanowią niemal 60% użytkowników. Wynika to prawdopodobnie z tego, że ideą Instagrama jest dzielenie się pięknymi zdjęciami z podróży, spotkań ze znajomymi, spaceru itp. Niezwykle lubianą funkcją są InstaStories umożliwiające dzielenie się zdjęciami i filmami, które znikają po 24 godzinach. Instagram to także źródło inspiracji, na przykład jak urządzić salon bądź kuchnię czy jak upiec pyszne ciasto na niedzielę. Poza tym to popularny portal społecznościowy wśród osobowości kultury czy świata sportu oraz tzw. celebrytów. To właśnie na Instagramie sławę zyskują kolejni influencerzy, którzy dyktują trendy i mody.

Twitter

Media społecznościowe w Polsce to również Twitter, który jednoznacznie kojarzy się z polityką. Najczęściej twittują politycy i dziennikarze, choć coraz częściej udział w dyskusji na tematy ogólnonarodowe zabierają zwykli obywatele czy tzw. „julki”. Co ciekawe, najczęściej używanym słowem na Twiterze jest podobno przymiotnik „polski”. W przeciwieństwie do Instagrama zdominowanego przez kobiety, na tym portalu użytkowników w zdecydowanej większości stanowią mężczyźni (71,9%).

LinkedIn

Wśród popularnych portali społecznościowych w Polsce znajduje się również LinkedIn będący siecią kontaktów biznesów i zrzeszającym specjalistów z różnych dziedzin. Niema 100% kadry zarządzającej ma tam swoje konto. Użytkownicy LinkedIna mają najczęściej od 25 do 44 lat, a publikacje pojawiają się zwykle w środy i czwartki ok. 9.00 i 15.00, czyli w godzinach pracy.

TikTok

To popularny portal społecznościowy wśród nastolatków. Szybko się rozwija, a wiele marek również tam zaczyna się komunikować z klientami. I choć Instagram ma wciąż bezpieczną przewagę w postaci niemal o połowę większej liczby użytkowników, to trudno określić, co stanie się za rok czy dwa. TikTok uwodzi przede wszystkim możliwością tworzenia i udostępniania krótkich filmów o różnej tematyce. Jest także dla wielu trampoliną do zyskania popularności, bo nawet z kilkoma obserwującymi można dotrzeć do szerokiej społeczności.

Najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce

Najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce nie pokrywają się 1:1 ze statystykami całego globu. Kiedy na świecie rządzi Facebook, nad Wisłą jest to YouTube, z którego korzysta 92% internautów. Na drugim miejscu plasuje się Facebook z wynikiem 89%. Podium zamyka komunikator Marka Zuckerberga, czyli Messenger, odnotowujący zainteresowanie na poziomie 72%. Na kolejnych miejscach znajduje się Instagram (55%), WhatsApp (45%) oraz Twitter (35%).

Warto również zwrócić uwagę na aplikacje, które stale poszerzają grono swoich użytkowników. Tak dzieje się w przypadku TikToka, w którym marketerzy pokładają największe nadzieje. Obiecującą nowością jest także Clubhouse ze swoimi rozmowami na żywo.

Statystyczny Polak spędza w mediach społecznościowych średnio ok. 2 godziny dziennie i wykorzystuje do tego celu najczęściej smartfona. Najwięcej czasu nad Wisłą zabiera Facebook i Instagram, bo ok. 50 minut, a następnie YoutTube (40 minut).

Popularne portale społecznościowe dla firmy

Przy tak bogatym wyborze kanałów społecznościowych znalezienie tego najlepszego dla swojego biznesu nie jest wcale takie oczywiste. 10 lat temu funkcjonował głównie Facebook, więc nikt nie miał takich dylematu. Mimo wszystko obecnie również warto mieć fanpage’a dla swojej strony w serwisie Zuckerberga. Przyjęło się, że tam sprawdzamy, czy marka żyje – dodaje nowe treści, wchodzi w interakcje z fanami. Jeżeli Twoja firma zajmuje się branżą beauty, gastronomią, e-commercem, to mile widziane będzie firmowe konto na Instagramie. Jeżeli zależy Ci natomiast na wizerunku eksperta, prowadzisz na przykład swój software house, powinieneś być obecny na Linkedinie. Najpopularniejsze media społecznościowe z pewnością pomogą każdej firmie w budowaniu zaangażowanej społeczności i zyskiwaniu klientów.

Skomentuj! Bądź pierwszy!