Optymalizacja pod SEO podstron produktowych w e-commerce

Podstrony produktowe to ogromny potencjał do pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki. W każdym sklepie mającym np. 100 produktów, mamy 100 podstron, które po poprawnej optymalizacji mogą generować ruch. Jak wykorzystać ich potencjał? O tym piszemy w dzisiejszym artykule.

1. Analiza słów kluczowych

Po pierwsze sprawdź jakie słowa kluczowe wyszukują Twoi klienci w powiązaniu z danym produktem. Możesz do tego skorzystać z narzędzi takich jak Semstorm, planer słów kluczowych w Google Ads czy ubersuggest.

2. Opis produktu

Stwórz unikalny opis produktu. Opisy które pochodzą od producenta i duplikują się z opisami umieszczonymi na innych sklepach nic nie dają. Google docenia unikalną treść, a duplikaty w oczach wyszukiwarki obniżają wartość podstrony.

3. Adresy URL

Zoptymalizuj w sklepie adresy URL. Według wytycznych Google najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest następująca struktura - domenasklepu.pl/kategoria/produktem

4. Meta Tagi

Stwórz unikalne i opisowe Meta Tagi Title i Description. Pamiętaj, aby w Title umieścić słowa kluczowe. Zastanów się jakie korzyści odniesie klient korzystając z Twojej oferty i w description umieść zachęte do odwiedzenia Twojego sklepu.

5. Dane strukturalne

Zastosuj dane strukturalne na podstronach produktowych. Umożliwi to wyświetlenie się w wynikach wyszukiwania przy Twoich produktach informacji o cenie, czasie dostawy czy dostępności w magazynie.

6. Użyj multimediów

Dodaj zdjęcia, które dokładnie prezentują produkt. Pamiętaj o ich optymalizacji pod kątem rozmiaru pliku i dodaniu atrybutu Alt. Jeśli możesz dodać video to również zrób to. Nic tak nie angażuje jak video na którym zaprezentowany jest sprzedawany produkt.

7. Urządzenia mobilne

Upewnij się, że Twój sklep jest zoptymalizowany pod urządzenia mobilne. W 2020 roku już ponad 60% pochodzi właśnie z tych urządzeń. Nie chcesz, aby klienci uciekali z Twojego sklepu z tego powodu.

The comment section on this page has been disabled!