Czym się charakteryzuje skuteczna reklama w internecie
Bez reklamy usług czy towarów, jakie są dostarczane przez twoją firmę, nie masz szans przetrwać w dzisiejszej przestrzeni internetowej, zginiesz w powodzi konkurencyjnych podmiotów.
Dobra reklama to reklama skuteczna.
Trzeba dać się zauważyć, inaczej można od razu pożegnać się z zyskami. Aby przygotować dobrą kampanię reklamową, należy wziąć pod uwagę trzy elementy. To niezbędne czynniki skutecznego odziaływania.
Poznaj swojego klienta
Po pierwsze – trzeba znać adresata, produktu czy usługi i zarazem reklamy. Najważniejsza jest target, czyli grupa docelowa, to znaczy do kogo przekaz ma dotrzeć. Trzeba zdefiniować konsumenta pod względem wieku, płci, zamożności, wykształcenia, ponieważ te czynniki zaważą na cechach charakterystycznych przekazu reklamowego. Istotny jest dobór słów, symboli i treści. Jeśli znana jest grupa docelowa, to motywacje zakupu i potrzeby klienta są oczywiste i przewidywalne.
Traf w potrzeby klienta
Teraz po drugie, co łączy się w mocny sposób z punktem pierwszym. W tym kierunku powinna pójść reklama. Uderzać w potrzeby o motywacje konsumentów, do nich trafiać. Mówiąc językiem osób z którymi rozmawiasz, szybciej ich przekonasz i wpłyniesz na pozytywna decyzję. Reklama dotrze do konsumenta, jeśli wykorzysta motywację zmierzającą do skorzystania z usług twojej firmy lub zakupu produktów.
Stań po stronie klienta
Trzecią regułą jest takie sformułowanie reklamy, jak gdyby była ona realizowana z punktu widzenia klienta. Reklamodawca ma stać po stronie klienta, mówić jakby w jego imieniu, aby konsument utożsamiał się z reklamą i postaciami biorącymi w niej udział.
Liczą się również techniki
Oprócz sposobów na chwytliwą reklamę, ważne są techniki, w jakich jest realizowana. Dobry pomysł można spalić niewłaściwą realizacją. Skutecznym nośnikiem treści jest dowcip, śmieszne skojarzenie, korzystanie ze stereotypów i powszechnie akceptowanych symboli. Komunikat musi być jasny i jednowarstwowy. Hasła łatwo wpadające w ucho i w pamięć. Zabawne rzeczy przyswajamy szybciej. Bardzo ważna jest grafika. Obraz dociera do wyobraźni szybciej i działa bezpośrednio. Obraz jest wart więcej niż mnóstwo słów.
sukces w marketingu skuteczna sprzedaż grupa docelowa komunikat marketingowy promocja firmy
Kocham to!
233
|
Śmieszne
189
|
Wow
231
|
Smutny
202
|
Zły
220
|