Dlaczego mała reklama na telefon kosztuje tak dużo?
Popularność reklamy mobilnej i jej duża skuteczność sprawiają, że ma ono swoją cenę. Bardzo wygórowaną, znaczącą. Reklama mobilna liczona też jest całkiem inaczej niż tradycyjne formy reklamy, nawet uwzględniając w tym reklamę telewizyjną.
Istnieją tu pewne różnice w zależności od tego, czy jest to reklama graficzna, czy podawane są aplikacje mobilne.
Rozliczenia przy reklamie mobilnej
W przypadku displaya wyróżnia się, podobnie jak w reklamie internetowej dwie formy rozliczeń: za konkretną liczbę odsłon i emisje w określonym czasie (prime time) oraz sprzedaż w związku z określoną reakcją odbiorców reklamy, działań potencjalnych konsumentów, reklamowanych produktów.
Drugi model uwzględnia efekty reklamy, czyli reakcje potencjalnych klientów. Może to być kliknięcie w baner, wypełnienie zamieszczonego formularza, odpowiedź na pytanie konkursowe. Reklama mobilna polegająca na pokazywaniu się banneru na określonych stronach internetowych liczona jest za liczbę odsłon.
Na przykład jest określona stawka za tysiąc wyświetleń, inna kategoria umożliwiającą liczenie jest czas reklamy, to znaczy opłata za dzień ukazywania się banneru. Są też oczywiście stawki tygodniowe bądź miesięczne. Bardzo proste i mierzalne przeliczniki, choć nie do końca można sprawdzić jak one się przekładają na podejmowane decyzje o zakupie usługi czy produktu.
Tricki w reklamie mobilnej
Reklama mobilna stosuje też dodatkowe bodźce skłaniające klientów do jak najszybszej reakcji, podjęcia decyzji. Są to zachęty o krótkoterminowym charakterze i mają na celu stymulowanie większych i szybszych zakupów w internecie. Na przykład promocja sprzedaży tylko dzisiaj, albo darmowa wysyłka w danym dniu.
Pewną alternatywą dla reklamy mobilnej, równoważną w znaczeniu i oddziaływaniu, jest sponsoring. Jest to przekazanie bliżej niesprecyzowanej sumy pieniędzy za możliwość niejako „podłączenia się” pod popularność danej strony internetowej, wydarzenia bądź portalu. Sponsoring jest stosowany zarówno w internecie, jak również przez stacje telewizyjne. Podobnie wykorzystuje go reklama mobilna.
reklama mobilna reklama display
Kocham to!
166
|
Śmieszne
189
|
Wow
221
|
Smutny
201
|
Zły
191
|