Do czego są wykorzystywane portale społecznościowe?

Jak dowodzą najnowsze badania, oczywiście w tym przypadku amerykańskie, co trzecia osoba jest zarejestrowana na portalu społecznościowym. To naprawdę charakteryzuje styl zycia i komunikowania w XXI wieku. Bycie na portalu służy wymianie poglądów, opinii, spostrzeżeń, komentarzy na temat wydarzeń o charakterze prywatnym, albo ogólnospołecznym.

Zjawisko powstawania portali jest przedmiotem badań i dociekań naukowcych. To zjawisko fascynuje psychologów i socjologów.

Społeczności internetowe

W internecie z założenia charakteryzującym się anonimowością, powstają wyspy, wspólnoty zainteresowań, grupy razem spędzające czas i dzielące się wrażeniami, emocjami. Tutaj obwieszcza się urodzenie dziecka, zmianę pracy, wyjście na spacer, czy ugotowanie zupy. Rozmawia o rzeczach istotnych i zwyczajnych. Jak w domu. Jak na spotkaniu towarzyskim. Portale pełnią też rolę samopomocową. W sytuacji kryzysowej internauci na portalu potrafią się zwołać w ciągu jednego popołudnia i zainicjować akcję charytatywną, mającą na celu zbiórkę pieniędzy dla chorego dziecka czy wywołanie demonstracji w sprawie ochrony środowiska.

Internauci na portalach podpisują petycje do rządu i ministerstw, formułują apele. Wykonują kawał solidnej społecznej pracy, jakiej nie powstydziłaby się niejedna fundacja. Na portalach toczą się dyskusje w sprawach dotyczących społeczności lokalnych, lub grup środowiskowych. To nowe zjawisko z którym opinia społeczna musi się liczyć, gdyż moc internautów jest niezwykle sprawcza i zadziwiająco skuteczna.

Marketing społecznościowy

Często portale przez to są wykorzystywane do celów marketingowych. Umieszczenie reklamy na jakimkolwiek portalu społecznościowym zaowocuje, to już wiadomo, ruchem na stronie danego produktu lub firmy. Internauci wezmą pod lupę dany produkt i szczegółowo go omówią, a przede wszystkim… dadzą innym znać, ze jest coś takiego. Nowy produkt, który można stosować tak lub siak. O to chodzi w całym tym zamieszaniu marketingowym.

społeczności internetowe social media portale społecznościowe

Skomentuj! Bądź pierwszy!