Jedna pani drugiej pani, czyli jak marketing szeptany robi karierę
Największe portale społecznościowe, takie jak: Facebook, Goldenline, Twitter, działają w podobny, ale nie identyczny sposób. Z czasem rola i formuła każdego z nich ewoluowała. GoldeLine w zamysle miał być zamkniętą grupą społecznościową, do której mógł ktoś trafić, o ile został zaproszony przez co najmniej jedną osobę.
Dzisiaj nie jest to przestrzegane, GoldenLine zaczyna pełnić inne role i funkcje. Każdy z tych portali grupuje nieco inne osoby, jest otoczony przez inne środowiska. Tak że można przyjąć, że portale pełnią funkcje środowiskowe. Dlatego tak istotne maja znaczenie dla marketingowców.
Portale społecznościowe i marketing
Portale są świetnym miejscem dla reklamy internetowej. Tutaj ludzie się spotykają, wymieniają poglądami, spostrzeżeniami, opiniami na temat wydarzeń o charakterze nie tylko prywatnym, ale też ogólnospołecznym. Dlatego też pojawienie się reklamy czy nowego produktu, albo wydarzenia wywołuje burzę dyskusyjną.
Uczestnicy portalu wręcz czekają na pojawienie się czegoś nowego, co stanie się przedmiotem dyskusji, omawiania, wyszukiwania zalet i wad, komentowania. Stąd portale okazały się znakomitym miejscem do testowania różnego rodzaju produktów, podobnie jest na blogach. Na portalach też można z powodzeniem przeprowadzać castingi, rekrutacje i prowadzić marketing szeptany.
Marketing społecznościowy w XX wieku?
Niegdyś, w marketingu konwencjonalnym, o ile w ogóle można tu znaleźć jakiś odpowiednik, czy porównanie, taką rolę pełniły spotkania sąsiedzkie i środowiskowa wymiana doświadczeń. Pokazanie się, swojego nowego produktu, na portalu jest znakomitym posunięciem marketingowym, gdyż to szybki sposób na zdobycie potencjalnych klientów. Produkt zostanie omówiony, sklasyfikowany, skomentowany. Szybko i solidnie.
Większość z uczestników komentarzy zajrzy do sklepu czy na stronę internetową produktu, powodowana różnymi motywacjami, ale wywoła ruch na stronie, zostanie zainspirowanych przez inne produkty tej firmy. W ten sposób zaczyna działać najnowsza wersja marketingu, czyli marketing internetowy. Dzięki portalom społecznościowym rozwija się prężnie i dynamicznie. Być może jeszcze nie raz nas zaskoczy.
social media marketing szeptany
Kocham to!
170
|
Śmieszne
162
|
Wow
210
|
Smutny
172
|
Zły
239
|