Marketing smsowy trafia w dziesiątkę

Wydatki na reklamę mobilną rosną, gdyż obecnie okazuje się ona najbardziej skuteczną formą reklamy. Być może jej skuteczność wynika z bezpośredniej formy docierania do odbiorcy. Reklama mobilna jest bardzo zindywidualizowana. Dociera do odbiorcy w postaci smsa. Możesz odpowiedzieć lub nie.

Ta wolność wyboru jest dodatkowym atutem reklamy. Wyróżnia się dwie formy reklamy smsowej. Push i pull.

Reklama Push

Pierwsza z nich ma charakter bardziej bierny. Jest to po prostu forma powiadamiania odbiorcy o konkretnych zdarzeniach czy produktach. Nie wymaga interakcji, co w swoich założeniach posiada z kolei reklama pull. O ile klient wejdzie na daną stronę internetową, ma możliwość wysłania zgłoszenia, dania odpowiedzi.

Reklama Pull

Reklama pull wyzwala interakcje. Inną forma reklamy pull jest display, w który potencjalny klient klika. W tym momencie jest przenoszony na stronę internetową reklamodawcy. Klik jest policzalny, dokładnie mierzy atrakcyjność reklamy. Zwabia tez klienta, który być może jeszcze w danej chwili nie dokona zakupu, ale zapozna się ze stroną i być może zrobi to w najbliższym czasie. Reklama typu pull pojawia się najczęściej w akcjach promocyjnych produktów częstego zakupu. Ten rodzaj reklamy uznawany jest za mniej inwazyjny i bardziej akceptowany przez konsumentów. Skuteczność oceniania jest najwyżej.

Moda na reklamę mobilną przyszła do Europy ze Stanów. Stąd wszystkie określenia oraz nomenklatura mają amerykański charakter, gdyż to Amerykanie jako pierwsi wykorzystują tę formę reklamy. Reklama mobilna może być wyświetlana na wszystkich urządzeniach mobilnych jak tablety czy smartfony. Zaletą tej reklamy z punktu widzenia reklamodawcy jest to, że jest ona w sposób istotny skategoryzowana. Dociera do konkretnej grupy odbiorców. Przy tradycyjnym mailingu odpowiedź na poziomie 3-4% jest uznawana za akceptowalny. Za to przy reklamie pull, współczynnik odpowiedzi jest szacowany na poziomie 30%. Wprowadzenie zera tak wiele zmienia. Z tego względu reklamy smsowe są uznawane za tak bardzo skuteczne.

reklama mobilna reklama push reklama pull

Skomentuj! Bądź pierwszy!