Słów klilka o branży blogerskiej
Na portalach społecznościowych jest zarejestrowanych na całym świecie ponad miliard ludzi. Jak wielką rolę pełnią portale w kształtowaniu gustów konsumenckich? Trudno ocenić tę skalę bez wyników badań naukowych, lecz skutki są widoczne na każdym kroku. Siła oddziaływania sieci i rola opiniotwórcza jest nie do przecenienia.
Dialog z klientem online stał się ważniejszy dla funkcjonowania i wizerunku firmy bardziej niż kiedykolwiek miało to miejsce wcześniej. Wymiana wiadomości o danym produkcie na portalu, ma ogromną siłę sprawczą. W podobny sposób zaczynają działać blogi, choć dotychczas ich zasięg oddziaływania jest relatywnie mniejszy.
Charakter reklamowy blogów
Blogi maja charakter jednostkowy, w tym sensie, że mają charakter tematyczny lub osobowościowy. Reklama danego produktu dokładnie trafia w centrum zainteresowania fanów i uczestników wpisów na blogu. Marketing blogowy ma więc o tle znaczenie, że dokładnie dociera do środowisk potencjalnych klientów. Trwają badania nad pomiarem mocy oddziaływania opinii blogerskiej. I okazuje się, że żadna kampania reklamowa w realu nie przyniesie takiego odzewu jak działania internetowe.
Droga do sukcesu blogera
Blogerzy najpierw musza wypracować sobie stałe grono odbiorców w postaci osób uczestniczących w życiu bloga. Blogerzy są zmuszeni do systematycznego i co więcej ciekawego prowadzenia swoich stron, aby utrzymać popularność i liczbę wejść na swoja stronę. To też jest gwarancją zainteresowania reklamodawców.
Poniżej dwóch tysięcy kliknięć czy regularnych odwiedzin kilkuset fanów, nie ma mowy o zamieszczaniu reklam, gdyż ich oddziaływanie będzie miało znikomy charakter. Na początku blogerzy sami zabiegają o reklamy, chcąc jakoś zaistnieć, przyciągnąć uwagę do swojej strony czy osoby. Z czasem, gdy zainteresowanie wzrasta, liczba reklamodawców się zwiększa. Rosną stawki i zarobki.
Wielość bodźców powoduje, że uwaga internautów jest raz po raz rozpraszana i utrzymanie atrakcyjności bloga jest bardzo trudne. Najczęściej po roku, dwóch blogi przestają istnieć, zmieniają swój charakter lub blogerki dorastają i zmieniają swoje zainteresowania. Tylko najlepsi z influencerów potrafią się przebić i stworzyć swój własny brand, który na stałe zadomowi się w życiu ich widzów.
blogerzy influencerzy
Kocham to!
206
|
Śmieszne
178
|
Wow
179
|
Smutny
202
|
Zły
230
|